Visos naujienos

Mitybos pradžiamokslis salės naujokui. Nuo ko pradėti?

2017 lapkričio 2

Jei sportuoti pradėjai visai nesenai, turbūt manai, kad reikėtų pradėti ir sveikai maitintis, jei to iki šiol nedarei. Pakeisti savo mitybos įpročius gali būti labai sunku, tačiau subalansuoti mitybą – būtina. Tad nuo ko pradėti?

 Mitybos pokyčiai nereiškia dietos

Pirmiausia pasiruošk psichologiškai: jokiu būdu nevargink savo minčių apie tai, kad jei pradėjai sportuoti, alinanti dieta yra būtina. Tau tereikia palaikyti tinkamą kalorijų balansą (daugiau apie tai sužinoti gali čia). Pakeisti ar pakoreguoti savo mitybą nereiškia, kad reikės valgyti vien grikius ir daržoves. Visų pirma, tavo prekių krepšelyje tiesiog atsiras daugiau maistingų produktų. Visų antra, tu drastiškai maisto neatsisakysi, o tik pakeisi ir papildysi savo kasdienį maistą keletu kitokių produktų. Na ir trečia – pakoreguosi valgymo laiką bei suvalgomo maisto kiekį.

Svarbu turėti tikslą

Jei eini į sporto salę, neabejojame, kad lankaisi ten su tikslu. Lygiai tokio paties tikslo nusistatymo reikalauja ir mityba. Jeigu tavo tikslas priaugti daugiau svorio – tau reikės valgyti dažniau, daugiau kaloringesnio maisto. Jei sieki numesti svorio,  tavo mitybos racione turėtų atsirasti daugiau maisto produktų turinčių mažai angliavandenių ir cukraus.  Jei sieki auginti raumenų masę, pirkinių krepšelyje dažniau turėtų atsirasti varškė, liesa jautiena, vištiena. Labai svarbu, kad tavo treniruočių tikslas sutaptų su mityba, kitaip trokštamo rezultato nepasieksi.

Ar reikia atsisakyti desertų?

Šokolado plytelė ar skanus pyragas dieną kartais gali padaryti geresnę, tačiau per didelis tokių produktų kiekis tikrai neprisidės prie norimo tikslo įgyvendinimo. Jei be įvairių desertų tiesiog negali, pats laikas ieškoti jiems alternatyvų! Įprastą saldžią uogienę ir cukrų gali pakeisi klevų ar agavų sirupais, o kalorijomis praturtintus šokoladinius batonėlius pakeisk keptu grūdų ir džiovintų uogų desertu, graikišku jogurtu su šviežiomis uogomis. Taip pat drąsiai užkandžiauti gali riešutais, obuolių skiltelėmis, daržovių traškučiais. O jei nori ypatingai traškaus deserto – retkarčiais pasimėgauk spragėsiais su juodu šokoladu.

Kasdienė atmintinė pabaigai

Nepersivalgyti ir palaikyti tinkamą mitybos režimą tau padės keletas paprastų taisyklių. Valgyk mažiau, bet dažniau, nepraleisk pietų ar pusryčių. Maistą/užkandžius pasiruošk iš anksto ir turėk su savimi, kad panorėjus valgyti nelėktum pirkti greito maisto. Jei labai nori kažko saldaus – pasilepink truputėliu deserto iš karto, nes kitą dieną gali nepajuntant sugraužti visą sausainių pakelį.

Šiandien pasidalinome tik keletu mitybos patarimų, kurie pravers siekiant išsikeltų tikslų – daugiau ir išsamiau patarti apie mitybą individualiai gali tik tavo asmeninis treneris. Neslėpsime – mitybos pokyčiai reikalauja iššūkių, tačiau po kokybiškų treniruočių ir tinkamos mitybos galėsi džiaugtis savo pasiektais rezultatais.

REGISTRUOTAS KLIENTAS

pamiršai slaptažodį?

Slaptažodžio sugrąžinimas

NAUJAS KLIENTAS

Registruokis ir sportuok nevaržomai!

REGISTRACIJA

Registruokis ir sportuok nevaržomai!

  • Vyras
    • Vyras
    • Moteris
  • Vyras
    • Vyras
    • Moteris